Ajándék és virágküldés

hétfő

Ajándék rendelés online

Erről a témáról még lesz szó, főleg karácsony környékén. Addig pár általános tipp, ami megkönnyítheti az online ajándék rendelés folyamatát.
Az elmúlt néhány évben elég sok tapasztalatot szereztem a virágküldésen és ajándék rendelés témakörben. Ezek a tapasztalatok egyrészt a saját munkámból és annak működéséből szűrhető le, másrészt a vásárlóink által megosztott tapasztalatokról van szó, amit összességében szereztek, amikor ajándékot, vagy bármi mást rendeltek online.
Ezért először az online vásárlásról írnék pár sort. Online vásárlás, online rendelés esetén érdemes odafigyelni pár dologra. ezek mind általánosságok, de fontosak!

- A weblapon megtalálható-e a cég vagy cégek adatai?
- Milyen fzetési módok vannak?
- A kiszállítás jár-e plusz költséggel, mennyi a kiszállítási idő, mekkora a kiszállítási költség?
- A cégnek milyen az ügyfél kapcsolat tartása, van-e vonalas és mobil szám is, van-e facebook oldala, mi a nyitva tartási ideje-ezt tesztelheted is?
- Milyen garanciákat vállal a cég a szolgáltatásaira, termékeire?
Sok esetben ha felhívod az adott céget tájékozódás végett, sokat segíthet a döntésben.


 

Röviden, megbízható-e az adott cég?! Elég fontos. Mint ahogy az is, hogy minden cégnél előfordulhatnak hibák, szóval abban is biztosak lehetünk, ha elég alaposan végignézzük a netet az adott céggel kapcsolatban, hogy találunk róla negatív kritikát. A lényeg ebben az esetben, hogy minél kevesebb a negatív hír, annál biztosabb, biztonságosabb az ajándék rendelés. Egy átlagos online webshop évente 1000-10.000 megrendelést teljesít, és ha ajándékról van szó, ezeket ciklikusan teszi. Szóval minimális hibaszázalék bárkinél becsúszhat.

Apropó ciklikusság. Ajándék rendelés területén ez az egyik kulcsszó. Az ajándék webshopok Karácsony, Valentin nap, Nőnap és Anyák napja környékén igen csak magas rendelésszámmal dolgoznak. Annak érdekében, hogy az ajándékunk biztosan célba érjen, érdemes előre megrendelni azt, és az is egy jól bevált módszer, hogy a megrendelést nem szentestére, vagy pont anyák napjára, hanem azt megelőző napon kérjük kiszállítani.
Ezt kipróbáltuk a viragkuldes.hu törzsvásárlóival, és szenzációs eredményt értünk el. Kedvezményt adtunk azoknak, akik előre 1-2 héttel megrendelik az anyák napi virágot, és mindenkit arra biztattunk, hogy egy nappal korábbra, anyák napját megelőző szombatra kérje a kiszállítást. Ez nagyon bevált! Akik igénybe vették ezt a lehetőséget, gyakorlatilag mind elégedettek voltak, nem is beszélve a virágüzleteinkről, mivel nekik 2 napra oszlott el az anyák napi ajándék-virágküldés teljesítése.

Fizetés
Az egyik legfontosabb, hogy milyen fizetési feltételek, módok vannak a webshopon. 
- Ma a leggyakoribb fizetési mód a bankkártyás fizetés. Ez egy biztonságos online fizetési lehetőség.
- Amit nagyon szeretek még, az a PayPal. Ezt sajnos kevesen használják, de még senkitől nem hallottam róla rosszat. 
- Emellett ott van még a hagyományos átutalás, vagy az online banki átutalás. Ebben az esetben küldenünk kell visszaigazoló e-mailt a kereskedőnek, a befizetés azonosítójáról, vagy az átutalás megtörténtét igazoló beszkennelt képpel...kicsit macerás 
- A legbiztonságosabb továbbra is a sárga csekkes, postai csekkes fizetés, de ez nem valami modern, és emellett lassú is, a legtöbb online üzlet nem indítja el a megrendelést, csak ha az összeg beérkezik hozzájuk.

Szállítás
Szerintem a legfontosabb mozzanat. Tájékozódjunk, hogy ki végzi el a  megrendelt ajándék kiszállítását. A cég, vagy a céghez tartozó futárszolgálat, vagy egy külsős futárszoltálat? Mennyi a kiszállítási idő? Mennyi a kiszállítási ár?
Mindenképpen kalkulálj, és rendelj időben.


 

Garancia
Itt nem csak a termék garanciájára gondolok, hanem úgy általában a teljes szolgáltatásra. Ajándék, csomagolás, szállítás.
Az összes online ajándék rendeléssel foglalkozó cég igyekszik minden garanciát megadni, mint írtam, tájékozódj, akár kérdezhetsz is tőlük, speciális igény esetén kérj árajánlatot.

Tipp 1: Amikor beüt a ménkű, és valaki valamit nagyon elrontott, kérheted a termék-szolgáltatás  árának teljes vagy részleges visszautalását. Persze ha jogos a reklamációd, és abban a mértékben, amennyiben téged megkárosítottak. A legtöbb cég nagyon vigyáz az ügyfelei elvárásaira, senki sem akar vásárlót veszíteni. Hiba esetén a cégek is a hiba javítására koncentrálnak, de ahol leráznak, vagy nem foglalkoznak veled, és a problémáddal, na azzal a céggel soha többet ne kezdj!

Tipp 2: Érdemes olyan cégtől rendelni, aki a keresési találatok elején is ott van (az első 20-30 helyen), és nem csak a hirdetésekben található meg. Az a cég aki belefektetett abba, hogy a keresők előkelő helyen rangsorolják, az komolyan veszi azt, amit csinál.

Tipp3: Hívd fel a céget, vagy írj neki e-mailt, még mielőtt rendelnél. Az e-mail azért is jó, mert a válaszból láthatod, mennyire is online a cég, milyen hamar válaszol. Csak a munkaidőt is vedd figyelembe, mert ha este 8-kor írsz nekik, vagy hívod őket, valószínű, nem találsz bent senkit.

Sikeres és örömteli ajándékozást kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ajándék ajánlatunk